سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت انیمیشن دوبعدی

ساخت انیمیشن دوبعدی

ساخت انیمیشن دوبعدی

e، گروه shirtPattern را باز ک ساخت انیمیشن دوبعدی نید.

در مراحل زیر، شما شبیه‌سازی را بارها با تنظیمات گزینه ساخت انیمیشن دوبعدی مختلف اجرا خواهید کرد.

برای قرار دادن the و گزینه‌های مربوط به د ساخت انیمیشن دوبعدی ارایی

ویژگی‌ها و مشخصه‌های ویژگی کنترل چگونگی تغییر شکل شلوار در طول شب ساخت انیمیشن دوبعدی یه‌سازی را کنترل می‌کنند.

  1. Simulation> Solv ساخت انیمیشن دوبعدی ers> cpSolver1> را انتخاب کنید تا ویژگی‌های حل‌کننده را نمایش دهید.

ویرایشگر ویژگی ظاهر می‌شود. ساخت انیمیشن دوبعدی 

  1. مقیاس Solver را به 10 تنظیم کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  2. ویژگی‌های> Simulation Properties> cpDefaultProperty را انتخاب کنی ساخت انیمیشن دوبعدی د.
  3. مقاومت U و V را به 20 تنظیم کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  4. شما می‌توانید به طور اختیاری deselect jackie را انتخاب کنید به طوری که دیدن سطح ساخت انیمیشن دوبعدی آسان‌تر باشد.
  5. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید ساخت انیمیشن دوبعدی .
  6. وقتی شلوار خوب می‌شود، کلید Esc را فشار دهید تا شبیه‌سازی را متوقف کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 

نگران نباشید که خال‌های کوچک وجود داشته باشند که در آن‌ها jackie از طریق شلوار به آن‌ها برخورد می‌کند. ش ساخت انیمیشن دوبعدی ما این را در پایان کلاس ثبت خواهید کرد.

برای افزودن و ویرایش ویژگی‌های صفحات خاص ساخت انیمیشن دوبعدی 

در مراحل بعدی، یک ویژگی را به صفحات انتخاب‌شده اختصاص خواهید داد، سپس مشخصه‌ها ساخت انیمیشن دوبعدی ی مربوط به دارایی را تعیین خواهید کرد که بر رفتار پانل‌ها تاثیر می‌گذارند.

  1. Display نمایش> Show> Show>> Cloth Cloth Cloth) ر ساخت انیمیشن دوبعدی ا انتخاب کنید.
  2. panel1 و panel6 را در the انتخاب کنید. اینها دو پانل کمربند هستند. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  3. انتخاب ویژگی> Simulation> Create Property Cloth.. ساخت انیمیشن دوبعدی 

این کار یک ساخت انیمیشن دوبعدی نود ویژگی جدید ایجاد می‌کند و آن را به پنل‌های کمربند انتخاب‌شده اختصاص می‌دهد.

  1. در جعبه کانال، نام گره cpProperty را به cpPropertyBelt تغیی ساخت انیمیشن دوبعدی ر دهید، سپس مقیاس U را به 0.8. تنظیم کنید.

مقدار U با مقدار 0.8 بر روی پانل کمربند در جهت زیر است که باعث تنگ شد ساخت انیمیشن دوبعدی ن پارچه در کمربند می‌شود. این کار تنها بعد از اجرای شبیه‌سازی اجرا می‌شود.

  1. دو پانل را در پشت، panel7 و panel8 در the انتخاب کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  2. Simulation ویژگی‌های Simulation Simulation> Create Property Cloth and name the the را انتخاب کنید.
  3. در تنظیمات جعبه کانال برای cpPropertyRear، مقیاس U و V را به 1.1. تنظیم کنید. وقتی شبیه‌سازی را اجرا می‌کنید، پارچه پشت شلوارش کمی شل می‌شود.
  4. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید. وقتی شلوار خوب می‌شود، کلید Esc را فشار دهید.

افزایش تفکیک‌پذیری پایه

ممکن است به مناطق کوچکی توجه کرده باشید که در آن jackie شلوار را به تن می‌کند. این زمانی شایع است که شما شبیه‌سازی را برای یک پوشاک با tessellation نسبتاً درشت اجرا می‌کنید. در مرحله بعدی، interpenetration را با افزایش the شلوارش از بین خواهید برد.

  1. . تو the، شلوارت رو انتخاب کن
  2. در ویرایشگر ویژگی، روی تب cpStitcher کلیک کنید.
  3. تفکیک‌پذیری پایه را بر روی 300 تنظیم کنید و روی تناسب با سطح قرار دهید.
  4. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید.
  5. وقتی شلوار خوب می‌شود، کلید Esc را فشار دهید.

اگر می‌خواهید ببینید این پارچه چه شکلی است، می‌توانید آن را به ماده‌ای اختصاص دهید که برای استفاده شما در این درس ایجاد شده‌است.

  1. شلوارش را انتخاب کنید. منوی کرکره‌ای را انتخاب کنید. نورپردازی / سایه‌ها را انتخاب کنید تا مواد را به شلوارش اختصاص دهید.
  2. فشار 5 را فشار دهید تا سایه یکدست را روشن کنید.

درس Cloth 2: پس از درسی که در این درس یاد گرفتید که:

  • این فرآیند برای ایجاد شلوار تقریباً شبیه به ایجاد یک پیراهن است.
  • ایجاد صفحات برای لباس‌هایتان یک روش خاص برای بهترین نتیجه دارد.
  • فرآیند تجهیز یک لباس ممکن است به چندین شبیه‌سازی تکراری نیاز داشته باشد.
  • قطعنامه پایه به جزئیات این پارچه و نیز ارتباط بین اشیا تاثیر می‌گذارد.
  • صرف‌نظر از نوع لباس که ایجاد می‌کنید، می‌توانید صفحات ویژه‌ای داشته باشید و در هنگام شبیه‌سازی رفتار متفاوتی داشته باشید.

interpenetration یک نتیجه مشترک با استفاده از یک قطعنامه پایه پایین است. با این حال، بهتر است با یک قطعنامه پایه پایین شروع کنید چون شبیه‌سازی سریع‌تر انجام می‌شود. با افزایش وضوح پایه با شبیه‌سازی‌های بعدی، شما زمان کمتری را صرف انتظار شبیه‌سازی‌های طولانی خواهید کرد. استفاده از شبیه‌سازی‌های مکرر پس از ایجاد تنظیمات کوچک برای تنظیمات گزینه نیز مفید است، زیرا این امکان را کاهش می‌دهد که این لباس غیر طبیعی به نظر برسد.

درس Cloth 3: مقدمه

در درس‌های قبلی، لباس‌های پارچه‌ای را به شخصیتی که در حالت استراحت قرار داشت، نصب کرده‌اید. در تنظیمات تولید، یک لباس پارچه‌ای ممکن است بر روی یک نسخه از یک کاراکتر نصب شود در حالی که نسخه دیگر انیمیشنی شده‌است. مفید است که بدانیم چطور لباس را از یک صحنه به یک صحنه دیگر صادر کنیم.

در این درس، شما شلوار و پیراهن را از صحنه‌های قبلی صادر می‌کنید و آن‌ها را در صحنه‌ای که حاوی an انیمیشن ساز باشد وارد می‌کنید. در صحنه، jackie تا یک چرخه کامل راه رفتن، ما را زنده می‌کند. شما این پیراهن و شلوار را در jackie قرار می‌دهید و شبیه‌سازی پارچه را برای تمام محدوده کادر اجرا می‌کنید. در این درس یاد می‌گیرید چطور:

  • صادرات و واردات پوشاک بین صحنه‌ها.
  • پوشش‌ها را در جای خود قرار دهید.
  • انتقال پوشاک بین solvers.
  • محدودیت‌های شبکه را برای نگه داشتن پوشاک در محل اعمال کنید.
  • لباس را برای تناسب بهتر تنظیم کنید.

درس Cloth 3: صادرات پوشاک

شما با صادر کردن یک پیراهن و شلوار درس را شروع می‌کنید. اگر درس‌های قبلی را به پایان رساندید، پیراهن و شلوار آشنا به نظر می‌رسد. پیش از شروع، مراحل in را انجام دهید: آماده‌سازی برای درس‌ها.

این درس مفاهیم و آیتم‌های منو توصیف‌شده در درس‌های قبلی را توضیح نمی‌دهد. اگر یک عبارت را در این درس درک نکنید، درس‌های قبلی را خواهید دید.

برای صادرات پیراهن

  1. صحنه به نام mb را باز کنید.

شما می‌توانید صحنه را با نام shirtFinal.mb از مستندات مایا، درس‌هایی، و Extras CD و یا از دیسک‌گردان باز کنید که در آن شما فایل‌های داده‌های نامحدود مایا را کپی کرده‌اید. فایل در UnlimitedLessonData / Cloth / scenes قرار گرفته‌است.

این صحنه شامل یک پیراهن است که با اجرای شبیه‌سازی در jackie ایجاد شده‌است.

  1. پیراهن را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دیگری انتخاب نشده است.
  2. انتخاب پرونده انتخاب صادرات> پرونده. از پنجره انتخاب، ویرایش تنظیمات Reset Reset را انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که تاریخ روشن شده‌است، سپس روی انتخاب صادرات کلیک کنید.

پیش از تاریخ، مایا از حل‌کننده cloth که شبیه‌سازی shirt"s را در shirtFinal.mb کنترل می‌کرد، صادر کرد. شما باید حل‌کننده مشکلات باشید چون شما شبیه‌سازی این پیراهن را در صحنه‌ای که آن را وارد می‌کنید، اجرا خواهید کرد. در صحنه‌هایی که در آن شما قصد ندارید شبیه‌سازی شبیه‌سازی یک لباس وارداتی مانند یک رومیزی ساکن را تکرار کنید، می‌توانید تاریخ را ترک کنید تا از وارد کردن حل‌کننده جلوگیری کنید.

  1. یکی از موارد زیر را بسته به سیستم عملیاتی خود انجام دهید:
    • (ویندوز) در پنجره انتخاب صادرات، بر روی فلش در جعبه بالایی کلیک کنید تا منوی کرکره‌ای را نمایش داده و صحنه‌های فعلی را انتخاب کنید.
    • (لینوکس) در پنجره انتخاب صادرات، File> Go را انتخاب کنید تا به صحنه‌های فعلی بروید.
  2. نام shirtExport را وارد کنید و روی صادرات کلیک کنید. این یک فایل صحنه به نام mb را ایجاد می‌کند.

برای صادرات شلوار

  1. صحنه به نام mb را باز کنید.

شما می‌توانید صحنه را با نام pantsFinal.mb از مستندات مایا، درس‌هایی، و Extras CD و یا از دیسک‌گردان باز کنید که در آن شما فایل‌های داده‌های نامحدود مایا را کپی کرده‌اید. فایل در UnlimitedLessonData / Cloth / scenes قرار گرفته‌است.

این صحنه دارای یک جفت شلوار است که با اجرای شبیه‌سازی در jackie ایجاد شده‌است.

  1. شلوارش را انتخاب کنید.
  2. ان ساخت انیمیشن دوبعدی تخاب انتخاب پرونده> پرونده.

این عملیات صادرات از همان گزینه‌های مورد استفاده شما برای آخرین بار استفاده می‌شود که ساخت انیمیشن دوبعدی از انتخاب صادرات> استفاده کرده‌اید

>. ساخت انیمیشن دوبعدی 

  1. یکی از موارد زیر را بسته به سیستم عملی ساخت انیمیشن دوبعدی اتی خود انجام دهید:
    • (ویندوز) در پنجره انتخاب صادرات، بر روی فلش در جعبه بالایی کلیک کنید تا منوی کرکره‌ای را نمایش داده و صحنه‌های فعلی را ساخت انیمیشن دوبعدی انتخاب کنید.
    • (لینوکس) در پنجره انتخ ساخت انیمیشن دوبعدی اب صادرات، File> Go را انتخاب کنید تا به صحنه‌های فعلی بروید.
  2. نام pantsExport را وارد کنید و روی صادرات کلیک کنید. این یک فایل صحنه به نا ساخت انیمیشن دوبعدی م mb را ایجاد می‌کند.

ب ساخت انیمیشن دوبعدی ساخت انیمیشن دوبعدی از کردن صحنه پویانمایی

  1. صحنه به نام mb را باز کنی ساخت انیمیشن دوبعدی د.

شما ساخت انیمیشن دوبعدی می‌توانید صحنه را با نام importStart.mb از مستندات مایا، درس‌هایی، و Extras CD و یا از دیسک‌گردان باز کنید که در آن شما فایل‌های داده‌های نامحدود مایا را کپی کرده‌اید. فایل در UnlimitedLessonData / Cloth / scenes قرار گرفته‌است. ساخت انیمیشن دوبعدی 

توجه داشته باشید که jackie موقعیت و مقیاس مشابهی را در صحنه‌های صادراتی دارد. این یک الزام برای واردات پوشاک صادراتی است. بااینحال، در این صحنه، جابجا شده و از مبدا دور شده‌است. در این درس، شما لباس‌های وارداتی را جابجا خواهید کرد تا مناسب آن‌ها باشید.

  1. دقت کنید که محدوده کادر تا 118 تا 118 است.
  2. پخش صحنه برای آشنا شدن با انیمیشن.

در frames تا 1، jackie تبدیل به حالت گذار از حالت آرایش به حالت شروع چرخه پیاده‌روی می‌شود. در چارچوب 1 تا 118، jackie در یک سیکل گردشی نشان داده می‌شود.

  1. به زمان شروع انیمیشن (شکل 20) بروید.

برای وارد کردن پیراهن

  1. پرونده> Import> را انتخاب کنید. از پنجره انتخاب، Edit Attributes را انتخاب کنید، از namespaces استفاده کنید، سپس روی دکمه Import کلیک کنید.

تنظیمات گزینه منجر به تغییر نام همه شی وارداتی، حل‌کننده‌های، و دیگر گره‌ها می‌شوند تا نتوانند با نام‌های موجود در صحنه برخورد کنند.

  1. یکی از موارد زیر را بسته به سیستم عملیاتی خود انجام دهید:
    • (ویندوز) در پنجره انتخاب وارد کردن، بر روی فلش در جعبه بالایی کلیک کنید تا منوی کرکره‌ای را نمایش داده و صحنه‌های فعلی را انتخاب کنید.
    • (لینوکس) در پنجره انتخاب وارد کردن، File> Go را انتخاب کنید تا به صحنه‌های فعلی بروید.
  2. mb را انتخاب کرده و روی Import کلیک کنید. این پیراهن را وارد می‌کند.
  3. در the، shirtExport را انتخاب کنید: shirt.

در جعبه کانال، به نام‌های shirtExport و shirtExport: cpSolver1 توجه کنید. به دلیل گزینه‌های انتخاب‌شده در پنجره گزینه‌های وارد کردن، مایا اضافه کرد: به عنوان یک پیشوند برای گره‌های cpSolver1 و cpStitcher1 که از فایل shirtExport.mb وارد شده‌اند. این امر تضمین می‌کند که این نام بعد از وارد شدن به importStart.mb منحصر به فرد خواهد بود.

موقعیت یابی به لباس وارداتی

پیراهن وارداتی در مبدا قرار گرفته‌است. شما باید پیراهن را روی jackie قرار دهید.

برای عوض کردن پیراهنی که روی آن نوشته شده بود،

1. حرکت کنید و پیراهن را بچرخانید تا متناسب با jackie باشد. فشار 5 را فشار دهید تا سایه صاف را روشن کنید تا شما بتوانید ببینید که در کجا پیراهن به پوست شما نفوذ می‌کند.

تناسب کامل لازم نیست. اجرای شبیه‌سازی پیراهن را برجسته‌تر خواهد کرد. با این حال، دقت کنید که موقعیت یابی به مقادیر زیر نزدیک باشد:

ترجمه X: 9.93 در ترجمه Y: 0.1 به ترجمه Y: -9.98 به صورت Y: -24

در جعبه کانال، روی shirtExport کلیک کنید: cpSolver1. کادر شروع را بر روی 20 تا 20 در بخش inputs از جعبه کانال تنظیم کنید. وقتی شبیه‌سازی را اجرا می‌کنید، از 20 تا 20 شروع خواهد شد. از منوی Cloth Cloth، Simulation> را به عنوان دولت Cloth اولیه انتخاب کنید.

مایا از موقعیت پیراهن فعلی و شکل در شروع انیمیشن استفاده خواهد کرد (شکل 20).

ایجاد یک شی برخورد برای یک لباس وارداتی

شما باید یک شی برخورد بسازید، بنابراین وقتی شبیه‌سازی را اجرا می‌کنید، این پیراهن در jackie قرار می‌گیرد.

برای ایجاد یک شی برخورد

  1. jackie را انتخاب کنید.
  2. Select Cloth Cloth را انتخاب کنید. شی تلاقی ای ساخت انیمیشن دوبعدی جاد کنید.
  3. در جعبه کانال، آفست تلاقی را بین 0.16 و ع ساخت انیمیشن دوبعدی مق برخورد به 0.2. تنظیم کنید.

اخطار دادن: چرخه بر روی پیغام‌های اتصال … پس از اینکه یک شی برخورد ایجاد کردید. بر ساخت انیمیشن دوبعدی ای جلوگیری از چنین پیام‌هایی، وارد cycleCheck - e در سطر فرمان شوید.

برای اجرای شبیه‌سازی

1. Simulation> Simulation Start را انتخاب کنید.

در عرض یک دقیقه، این پیراهن بدون interpenetration به خوبی روی jackie پرده کشیده‌است. هنگامی که از نمایش shirt"s راضی شدید، Esc را فشار دهید.

بعد، تو شلوار را وارد می‌کنی و آن‌ها را روی جکی قرار می‌دهی.

برای وارد کردن و تعیین موقعیت شلوار

the را پنهان کن. ساخت انیمیشن دوبعدی